ORDER & BETALNING
BETALNINGSALTERNATIV
Vi erbjuder flera betalningsalternativ såsom kortbetalning, faktura och direktbetalning genom Klarna. Det totala beloppet kommer att dras från ditt konto när ordern är klar och godkänd. .
SÄKER BETALNING
Eventuellt kreditkortsnummer skickas via en krypterad anslutning till din bank.
DIN BESTÄLLNING
Din beställning kommer att behandlas inom en arbetsdag från det att den har lagts. När din beställning har lagts kommer du att få en orderbekräftelse till den e-postadress som du angav vid själva köpet.
RABATT & RABATTKODER
Våra rabattkoder går ej att kombinera med redan nedsatta produkter och/eller redan pågående kampanjer.
(Om inget annat anges i kampanjen och/eller vid utskicket av rabattkod)
MÄNGDRABATT (STUFFLING)
Handla mer och spara mer med vår mängdrabatt (Stuffling)! Få 10% rabatt när du handlar för 1000 kr, 20% rabatt när du handlar för 2000 kr och 30% rabatt när du handlar för 3000 kr.
Observera att denna rabatt inte kan kombineras med redan nedsatta priser.
PRIS, TULL OCH VALUTOR
Priserna du ser bredvid produkterna anges i den tillgängliga valutan på din marknad. Eventuella fraktkostnader beräknas och adderas i kassan. Våra produkter distribueras från vårt lager utanför Stockholm. Vi tar inte ansvar för tullavgifter utanför EU. Bread & Boxers ansvarar inte för eventuella förändringar i valutavärde eller omräkningskurser som din bank eller kreditkortsföretag kan använda.
LOJALITET
Varje gång du handlar hos Bread & Boxers samlar du poäng genom vårt lojalitetsprogram. Detta gör du även om du inte är medlem i kundklubben. För att komma åt dina poäng så behöver du bara skapa ett konto och bli medlem i kundklubben. Dessa poäng kan du sedan använda för att lösa in rabatter och andra förmåner.
Dina poäng går att kombinera med redan nedsatta produkter och/eller redan pågående kampanjer.
Dina poäng är giltiga i tolv (12) månader. Efter tolv (12) månaders inaktivitet försvinner dina poäng.
Rättelse av Felaktigt Utbetalda Poäng: I händelse av att poäng felaktigt utdelas till en användares konto, förbehåller sig Bread & Boxers rätten att korrigera detta genom att dra tillbaka de felaktigt utbetalda poängen. Detta kan ske utan föregående meddelande till användaren.
Hantering av Ordrar med Felaktiga Poäng: Om en order har lagts genom att använda felaktigt utbetalda poäng, förbehåller sig Bread & Boxers rätten att stoppa, makulera eller ändra denna order. Kunden kommer att meddelas om eventuella ändringar eller avbokningar som gjorts på grund av detta.
Rättelse vid Utdelning av Felaktig Mängd Poäng: Om det upptäcks att en användare har tilldelats en felaktig mängd poäng, antingen för mycket eller för lite, förbehåller sig Bread & Boxers rätten att justera användarens poängsaldo i enlighet med det faktiska beloppet som borde ha tilldelats.
I vårt lojalitetsprogram erbjuder vi möjligheten där befintliga kunder kan bjuda in nya kunder genom att ge dem en rabattkod på 50 SEK för deras första köp där beloppet överstiger 500 SEK (inkl. rabatt). När den inbjudna nya kunden framgångsrikt genomför sitt första köp och registrerar sig för våra tjänster, kommer den befintliga kunden som utfärdat inbjudan att belönas med 1000 poäng, motsvarande ett värde av 50 SEK, som en del av vårt lojalitetsprogram.
NYHETSBREV
Som prenumerant på vårt nyhetsbrev får du en välkomstbonus på 50 kr (motsvarande 1000 poäng). Denna bonus kan användas i kombination med andra erbjudanden, inklusive nedsatta priser och pågående kampanjer.
Nyhetsbrevet innehåller information om unika erbjudanden och rabatter. För att anpassa dessa erbjudanden efter dina preferenser, ber vi dig ange ditt kön vid registrering. Att tillhandahålla ditt telefonnummer är valfritt, men gör det möjligt för oss att skicka dig mer personligt anpassade erbjudanden.
LEVERANS
LEVERANSTID
Vi gör vårt bästa för att se till att du får dina produkter så snabbt som möjligt, vanligen inom 2-5 arbetsdagar. I e-postmeddelandet med din orderbekräftelse hittar du också ditt ordernummer, spara det numret för snabb kundtjänst om du skulle ha några problem med din beställning. Om du har frågor angående din leverans, kontakta oss på support@breadandboxers.com.
FRAKTKOSTNADER
Standardfrakt (DHL & Budbee) 59 SEK
Hemleverans (Budbee) 79 SEK
Fri standardfrakt över 499 SEK.
Fri hemleverans över 1000 SEK
COOKIES
Vi använder så kallade cookies på Bread & Boxers hemsida. Cookies är små textfiler som sparas på din webbläsare och som vår webbserver använder för att ge dig tillgång till några av de funktioner som finns på webbplatsen. Genom att acceptera Bread & Boxers allmänna villkor och / eller denna sekretesspolicy, och genom att använda Bread & Boxers hemsida, samtycker du till behandling av cookies. Om du inte accepterar att cookies används kan du stänga av cookies i säkerhetsinställningarna i din webbläsare. Du kan även ställa in din webbläsare för att fråga dig varje gång Bread & Boxers hemsida försöker placera en cookie i din webbläsare. Du kan också använda din webbläsare för att ta bort tidigare sparade cookies. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information.
INTEGRITET
När du lägger din beställning kommer du att bli ombedd att lämna vissa personuppgifter. Denna information kommer endast att delas med vår distributör för att de ska kunna leverera din beställning till din angivna adress.
RETURER OCH BYTEN
VILL DU RETURNERA ELLER BYTA PRODUKTER
Du har rätt att returnera produkter till oss inom 30 dagar efter mottagandet av din beställning. Plaggen måste returneras i originalskick med alla taggar/etiketter intakta. OBSERVERA: Underkläder betraktas som "hygienprodukter". Vi accepterar därför inga returer av underkläder om förpackningen är öppnad/bruten - oavsett om de är provade eller inte.
FÖR ATT PÅBÖRJA EN RETUR
Ifall du vill returnera så kan du välja att använda retursedeln som kom med din beställning (DHL). Ifall du beställt via budbee så bokar du returen och upphämtning av paketet via länken du fick av budbee i samband med din beställning. Notera att vi ej erbjuder fria returer. Vi drar av kostnaden för returen, 75 kr, från det belopp som återbetalas till dig 2-5 dagar efter att vi har mottagit din retur.
BYTEN
Ifall du vill byta till annan produkt, storlek eller färg så behöver du lägga en ny order på vår hemsida.
SKADADE ELLER FELAKTIGA VAROR
Om din leverans innehåller skadade eller felaktiga produkter, så ber vi dig kontakt support@breadandboxers.com snarast möjligt. Ange alltid ditt ordernummer och bifoga bildbevis på den defekta varan. Vi kommer att göra allt vi kan för att hitta en snabb lösning och kompenserar dig för eventuella fraktkostnader.
INTEGRITETSPOLICY
OM PERSONUPPGIFTER
För oss på Bread & Boxers är det viktigt att dina personuppgifter hanteras på ett tryggt och säkert sätt. Vi följer alla lagar och regler som gäller för personuppgiftsskydd. Denna policy hjälper dig att förstå vilken slags information vi samlar in och hur den används. Hör gärna av dig till oss om du har frågor eller funderingar kring hur vi hanterar dina uppgifter. Bread & Boxers AB, (”Bread & Boxers”/”vi”), 556771-2277, Stora Gråmunkegränd 3, SE-11127 Stockholm är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter.
VILKA PERSONUPPGIFTER BEHANDLAR VI?
För att kunna hantera dina beställningar och köp behöver vi behandla de här uppgifterna om dig; Namn, Adress, telefonnummer och e-post, Personnummer (för vissa betalningsalternativ), Betalningsinformation och betalningshistorik, Information om din beställning (t.ex. ordernummer, produkt, leveransadress och faktura), Information som du själv lämnar ut i din kommunikation med oss. Detta gör vi för att kunna fullgöra vårt avtal med dig. Informationen sparar vi i 36 månader från det att leverans och betalning har skett för att kunna hjälpa dig med eventuella reklamations- och garantiärenden. För att kunna marknadsföra oss mot dig och visa våra produkter och erbjudanden både på vår sajt och genom samarbetspartners, hanterar vi de här uppgifterna om dig: IP adress, Data som samlats in ifrån cookies och liknande (exempelvis vilka produkter du har klickat på samt vilka sidor du har besökt) och Ordernummer. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt berättigade intresse av att marknadsföra våra produkter till dig upp till ett år efter din senaste aktivitet på vår sajt. För att göra detta använder vi oss av olika externa annonstjänster och samarbetspartners. Du kan läsa mer om denna insamling, delning och användning av data samt ta bort uppgifterna som hanteras via dessa kanaler genom att följa länkarna nedan:
Google: https://policies.google.com/privacy/partners
Facebook: https://www.facebook.com/ads/about/?entry_product=ad_preferences
Om du vill ha vårt nyhetsbrev, få olika erbjudanden eller vara med i kundundersökningar behöver vi hantera följande uppgifterna om dig; Namn, Adress, telefonnummer och e-post, Uppgifter du själv lämnar ifrån dig (t.ex. dina åsikter, din feedback och liknande). Detta gör vi endast när vi har fått ditt samtycke i samband med att du lämnar ifrån dig uppgifterna. Vi sparar även dessa uppgifter som du har givit till oss i samband med eventuellt köp på webbplatsen. Vi gör detta för att tillgodose vårt berättigade intresse av att marknadsföra till dig via exempelvis e-post. Du kan närsomhelst meddela oss ifall du inte längre vill få marknadsföring ifrån oss. Du kan också själv enkelt avregistrera dig från t.ex. vårt nyhetsbrev genom att klicka på länken ”avregistrera” som finns i varje utskick.
Villkor för Mobilmeddelandetjänst
Senast uppdaterad: 2024-11-20
Bread & Boxers mobilmeddelandetjänst (”SMS”) drivs av Bread & Boxers (”Bread & Boxers AB”, ”vi” eller ”oss”). Genom att använda Tjänsten godkänner du dessa villkor (”Mobilvillkor”). Vi kan ändra eller avsluta Tjänsten eller någon av dess funktioner utan föregående meddelande. I den utsträckning som tillämplig lag tillåter kan vi också ändra dessa Mobilvillkor när som helst, och din fortsatta användning av Tjänsten efter ikraftträdandet av sådana ändringar utgör ditt godkännande av dessa ändringar.
Genom att samtycka till Bread & Boxers AB SMS-/textmeddelandetjänst godkänner du att ta emot återkommande SMS-/textmeddelanden från och för Bread & Boxers AB räkning via din mobiloperatör till det mobilnummer du tillhandahöll, även om ditt mobilnummer är registrerat på en statlig eller federal lista för ej reklamsamtal. Textmeddelanden kan skickas med hjälp av ett automatiserat telefonuppringningssystem eller annan teknik. Meddelanden relaterade till tjänsten kan inkludera uppdateringar, varningar och information (t.ex. orderuppdateringar, kontovarningar osv.). Marknadsföringsmeddelanden kan inkludera kampanjer, erbjudanden och annan marknadsföring (t.ex. kundvagnspåminnelser).
Du förstår att du inte behöver anmäla dig till detta program för att göra några köp, och ditt samtycke är inte en förutsättning för något köp med Bread & Boxers. Ditt deltagande i detta program är helt frivilligt.
Vi tar inte ut någon avgift för Tjänsten, men du är ansvarig för alla kostnader och avgifter som är kopplade till textmeddelanden och som påförs av din mobiloperatör. Meddelandefrekvensen varierar. Meddelande- och datakostnader kan tillkomma. Kontrollera ditt mobilabonnemang och kontakta din mobiloperatör för detaljer. Du är ensam ansvarig för alla kostnader relaterade till SMS-/textmeddelanden, inklusive avgifter från din mobiloperatör.
Du kan när som helst avbryta Tjänsten. Texta BSTOP till 71126 eller klicka på avregistreringslänken (där tillgänglig) i något textmeddelande för att avsluta. Du får ett bekräftelsemeddelande om avregistrering en gång. Inga fler meddelanden kommer att skickas till din mobil, om du inte själv initierar det. Om du har prenumererat på andra Bread & Boxers AB mobilmeddelandeprogram och vill avsluta dem måste du, förutom där lagen kräver annat, avregistrera dig separat från dessa program genom att följa instruktionerna i respektive mobilvillkor. För support eller hjälp mejla support@breadandboxers.com
Vi kan när som helst ändra kortnummer eller telefonnummer vi använder för att driva Tjänsten och kommer att meddela dig om dessa ändringar. Du är medveten om att meddelanden, inklusive STOP-begäranden, som du skickar till ett kortnummer eller telefonnummer vi har ändrat kanske inte tas emot, och vi ansvarar inte för att uppfylla begäranden som skickas i sådana meddelanden.
De mobiloperatörer som stöds av Tjänsten ansvarar inte för försenade eller uteblivna meddelanden. Du godkänner att tillhandahålla oss ett giltigt mobilnummer. Om du får ett nytt mobilnummer måste du registrera dig för programmet med ditt nya nummer.
I den utsträckning tillämplig lag tillåter, godkänner du att vi inte är ansvariga för misslyckad, försenad eller felriktad leverans av någon information som skickas via Tjänsten, eventuella fel i sådan information och/eller någon åtgärd du vidtar eller inte vidtar baserat på informationen eller Tjänsten.
Vi respekterar din rätt till integritet. För att se hur vi samlar in och använder din personliga information, se vår Integritetspolicy.
Om du vill få SMS, få olika erbjudanden eller vara med i kundundersökningar behöver vi hantera följande uppgifterna om dig; telefonnummer. Uppgifter du själv lämnar ifrån dig (t.ex. dina åsikter, din feedback och liknande). Detta gör vi endast när vi har fått ditt samtycke i samband med att du lämnar ifrån dig uppgifterna. Vi sparar även dessa uppgifter som du har givit till oss i samband med eventuellt köp på webbplatsen. Vi gör detta för att tillgodose vårt berättigade intresse av att marknadsföra till dig via exempelvis SMS. Du kan närsomhelst meddela oss ifall du inte längre vill få marknadsföring ifrån oss. Du kan också själv enkelt avregistrera dig från t.ex. vårt SMS genom att klicka på länken ”avregistrera” som finns i varje utskick.
Webbplatsen använder cookies för att hålla reda på de varor du lägger i din kundvagn, inklusive när du har lämnat en ofullständig kundvagn. Denna information används för att avgöra när påminnelser om kundvagnen ska skickas via SMS.
VILKA KAN VI KOMMA ATT DELA DINA UPPGIFTER MED?
Vi delar ibland information, inklusive personuppgifter, med vissa mottagare för att kunna utföra behandlingarna som är beskrivna ovan. Vi säljer aldrig dina uppgifter till någon annan utan ditt tillstånd. De som vi kan komma att dela din information med är följande:
Tjänsteleverantörer - För att uppfylla ändamålen med vår behandling av dina personuppgifter delar vi dina personuppgifter med företag som tillhandahåller tjänster till oss, t.ex. för att hantera utskick och leverans av dina beställningar eller tillhandahålla vissa system. Dessa företag får endast behandla dina personuppgifter enligt våra uttryckliga instruktioner och får inte använda dina uppgifter för något annat än detta.
Betaltjänstleverantörer - För att administrera betalningar via sajten använder vi oss av olika betaltjänstleverantörer. Betaltjänstleverantören är personuppgiftsansvarig för sin egen behandling av dina personuppgifter, och har separata villkor som gäller för dem.
Övriga mottagare - Vi kan komma att överföra dina personuppgifter till andra mottagare, t.ex. myndigheter, om det krävs av oss enligt lag. Om hela eller delar av vår verksamhet säljs eller integreras med annan verksamhet kan dina personuppgifter lämnas ut till våra rådgivare, eventuell köpare och dennes rådgivare och lämnas vidare till verksamhetens nya ägare.
Överföringar utanför EU - Vissa tjänste- eller betaltjänstleverantörer kan komma att befinna sig utanför EES. Vi överför aldrig några uppgifter utanför EES utan att ha vidtagit lämpliga säkerhetsåtgärder, och vi har lagstöd för överföringen genom exempelvis Privacy Shield eller kommissionens standardavtalsklausuler.
DINA RÄTTIGHETER
Du har rätt att få veta vilka personuppgifter från dig vi använder, genom ett så kallat registerutdrag. Om du inte registrerat dig som medlem, eller vill ha ett komplett registerutdrag, kan du kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig. Vi vill säkerställa att dina personuppgifter är korrekta och uppdaterade, och du har även rätt att få felaktiga uppgifter om dig rättade. Om de uppgifter du lämnat till oss ändras, t.ex. om du ändrar din e-postadress, namn eller dina betalningsuppgifter, eller om du vill säga upp ditt konto, är det bara att höra av dig till vår kundtjänst på support@breadandboxers.com. Vid de tillfällena då vi behandlar dina personuppgifter med stöd av ditt samtycke har du rätt att, när som helst, ta tillbaka ditt samtycke kring behandlingen. Du har också rätt att motsätta dig viss behandling, exempelvis för ändamål som rör direktmarknadsföring och nyhetsbrevs utskick. Under vissa omständigheter har du även rätt att få dina personuppgifter raderade eller blockerade. Detta gäller dock inte om vi exempelvis är skyldiga enligt lag att bevara eller på annat sätt hantera uppgifterna, eller om uppgifterna behövs för att kunna uppfylla ett avtal med dig.